درمان سوزش معده و رفلاکس که حالاتی به واقع ناخوشایند هستند به دسته های مختلفی تقسیم می شود که علاوه بر آنها راهی بسیار ساده برای رفع این مشکل وجود دارد که برایتان خواهیم گفت.

 

درمان ساده سوزش معده و رفلاکس

 

درمان ساده سوزش معده

درمان سوزش معده و رفلاکس که حالاتی به واقع ناخوشایند هستند به دسته های مختلفی تقسیم می شود که علاوه بر آنها راهی بسیار ساده برای رفع این مشکل وجود دارد که برایتان خواهیم گفت.

 

درمان سوزش معده یا همان رفلاکس معده بهتر است با استفاده از روش های طبیعی باشد. درمان های طبیعی متفاوتی برای تسکین سوزش معده توصیه می شود که ساده ترین آن نوشیدن یک نوشیدنی سالم است.

بالا آمدن ترشحات اسیدی معده باعث سوزش در این اندام می شود که به آن رفلاکس گوارشی اطلاق می گردد. این حالت به دلیل عملکرد نادرست دریچه مری است که در حالت طبیعی مانع از بالا آمدن اسید معده به سمت مری می شود.

 

سوزش معده در چه اوقاتی بیشتر بروز می کند؟

این ناراحتی در غالب موارد شب ها به وجود می آید اما ممکن است پس از غذا خوردن نیز احساس شود.

 

در چه صورتی این ناراحتی بیماری تلقی می شود؟

زمانی که فرد بیشتر از دو بار در هفته دچار سوزش معده شود باید آن را بیماری بداند. برخی داروهای این ناراحتی به طور آزاد به فروش می رسند اما در صورت علائم غیر عادی و سوزش های بسیار مکرر یا دردناک باید با پزشک مشورت کرد تا علت بیماری تشخیص داده شود و داروهای مناسب تجویز گردد.

 

یک درمان ساده برای سوزش معده و رفلاکس

نوشیدن یک لیوان برای کاهش اسید معده مناسب است. بر خلاف تصور عموم، نوشیدنی های گازدار به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

برای درمان رفلاکس معده چه باید کرد

به طور کلی برای درمان و تسکین سوزش معده و رفلاکس معده باید نکات تغذیه و عادات رفتاری خاصی را رعایت کنیم که به طور دسته بندی برایتان شرح می دهیم.

 

برای تسکین بیماری باید از چه کارهایی پرهیز کرد؟

برای جلوگیری از رفلاکس معده توصیه می شود فرد پس از صرف غذا دراز نکشد. پس از شام نیز بهتر است صبر کرد و کمی زمان خوابیدن را تعویق انداخت. همچنین نباید قبل از آن فعالیت شدید داشت.

 

افراد مبتلا به سوزش معده باید چه نکاتی را هنگام خواب رعایت کنند؟

سر باید از سطح بدن بالاتر قرار گیرد. البته منظور استفاده از بالشت خیلی بلند نیست بلکه بالا آمدن حدود 15 سانتی متر کافی است.

 

چه داروهایی برای این بیماری تجویز می شود؟

داروهای ضد اسید معده به طور آزاد به فروش می رسند که حالت اسیدی محیط معده را خنثی می کنند. البته این داروها بیماری را درمان نمی کنند اما علائم آن را تسکین می دهند. داروهایی دیگری نیز وجود دارند که توسط پزشک با تشخیص دقیق بیماری تجویز می گردد.

 

چه مدت می توان خود درمانی را ادامه داد؟

خود درمانی برای بهبود سوزش معده نباید بیشتر از 15 روز ادامه یابد. در واقع این داروها برای طولانی مدت توصیه نمی شود. اگر علائم بیماری ادامه یابد باید حتما با پزشک مشورت گردد.

 

عوارض احتمالی رفلاکس معده چیست؟

در طولانی مدت، بازگشت مکرر اسیدهای معده می تواند التهابات دردناکی در مخاط مری ایجاد کند. به همین دلیل رفلاکس مکرر، دردناک و طولانی مدت حتما نیازمند مراجعه به پزشک است.

 

منبع : madarclub